Jste majitelem či spolumajitelem nebo ředitelem firmy a rozhodujete o tom, kdy a za jakých podmínek se bude provádět úklid v kancelářských prostorách? V současné době máte poměrně široké spektrum možností, jakým způsobem tuto otázku koncipovat a pojmout. Dříve bývalo zvykem, že uklízečky vtrhly do objektu se svými úklidovými stroji a prostředky v brzkých ranních hodinách a spoléhaly na to, že budou mít dostatek času a prostoru pro realizaci svých pracovních úkonů. Ne vždy to ale výhodné je jak pro úklidovou firmu, tak i pro zaměstnance v kancelářích.
Kluzká podlaha – vytírání podlahy představuje smrtící nebezpečí pro každého, kdo se tu pohybuje. Úklidoví pracovníci sice mohou umístit do prostoru varovné tabulky, ale buďme upřímní – jsou lidé, co je mohou přehlédnout, a doplatí na to úrazem. Když se bude podlaha vytírat večer, do rána stačí bezpečně vyschnout a žádné cedulky nikam zavěšovat nemusíte.
Málo času – stává se, že se špatně odhadne čas pro ranní úklid, a ten zasáhne do běžného kancelářského provozu. Jestliže si úklid kanceláří naplánujete na večer, kdy již v kancelářích nikdo není, případná časová prodleva nikomu neublíží.
Problematické situace – představte si, že v průběhu úklidu narazíte na nějaký problém, například se v souvislosti s úklidovou činností v místnosti objeví únik vody z instalatérských rozvodů, nastane problém s elektroinstalací v podobě lokálních výpadků jističů, závady na svítidlech a vypínačích či zásuvkách, a vy jako úklidová firma máte dostatek času problém nahlásit majiteli firmy, aby povolal na zásah havarijní servis příslušných profesí. Pokud se toto stane ráno, nebude na řešení této situace mnoho času a zasáhne to do průběhu nadcházejícího pracovního dne.
Čištění koberců – když se čistí v kancelářích koberce, mělo by se zajistit jejich důkladné větrání a vysušení. Toto je ideální zejména přes noc. Koberec se vyčistí strojem odpoledne či navečer a ráno již bude dostatečně proschlý a bude se po něm moci bezpečně našlapovat.